Pages

Monday 10 August 2020

Saluran Baru MyTV; Awesome TV - Memang Ohsem!!


Akhirnya, pada 3 Ogos 2020 bertambahlah satu lagi channel dalam keluarga MYTV, saluran TV digital percuma di Malaysia. Setakat hari ni, boleh dikatakan AWESOME TV ni mengingatkan dengan pelancaran Stesen NTV 7 dulu, yang masa tu dimiliki oleh Datuk Effendi Nawawi, suami kepada Puan Sri Tiara Jacquelina. Ketika itu NTV 7 meriah dengan rancangan bercorak sitcom yang menjadi tontonan ramai seperti "Jangan Ketawa" dan sebagainya. 

Kini, AWESOME TV mengulangi kitaran itu dengan memberikan pilihan kepada para penonton yang telah lama disajikan dengan rancangan-rancangan yang kebanyakkannya lesu dan kurang menarik minat dari stesen-stesen tv sedia ada. 

Buat masa ini AWESOME TV menyajikan rancangan berupa sitkom, talkshow dan drama-drama yang lebih segar seperti Janda Kosmopolitan, Warung Wak, Glam ke Teng'Glam' dan sebagainya. Ada juga drama-drama dan rancangan-rancangan dari luar seperti Thailand dan Korea.

AWESOME TV boleh ditonton di saluran 112 menggunakan format 1080i HDTV (16:9). Semoga AWESOME TV akan terus bersaing dan mampu terus merebut tempat dihati penonton Malaysia dan negara jiran.




No comments:

Post a Comment