Pages

Friday 15 February 2013

Solat nampak punggung

Sekadar Hiasan.

Dah lama dah perasan benda ni. Dah lama dah dok perati tengok. Makin lama, makin ramai pulak buat. Terutama bagi remaja-remaja yang suka berbaju singkat.

Salah satu syarat sah solat, ialah menutup aurat. Tapi, macam mana rakan-rakan lelaki kita yang suka pakai baju slim-fit lagi singkat tu. Then, kena pulak dengan seluar londeh, berboxer warna-warni, berunderwear pelbagai brand, dari RENOMA hingga la ke Chap Ayam.

Bonus. Nak lagi syahdu, ada yang terselak hingga nampak lurah ponggong yang pelbagai corak. Ada berkulat, ada yang berbirat. Sape yang dok belakang korang, sah-sah kurang pahala sebab tak banyak, sikit pasti ada terumpat dan terkeji.

Tiap kali Solat Jumaat, cuba perhatikan sekeliling kita, berapa ramai yang pakai baju singkat dan seluar londeh ni? Perhatikan juga, bila dia duduk, nampak dak underwear/boxer atau kulit bahagian pinggang dia. Kalau time duduk pun sudah nampak, macam mana kalau time sujud? Confirm terdedah aurat.

TQ kepada pokok2u.blogspot.com
Salah satu syarat sah solat, tutup aurat. So kalau aurat terbuka bila sujud, macam mana kira? Itu dah tak boleh dikira tidak sengaja kan. So renung-renungkan.

No comments:

Post a Comment