Pages

Sunday 12 July 2020

I #DahSetel, korang bila lagi? Isi minyak tanpa tunai.



Sejak pandemik Covid-19 melanda dunia, aku menyedari betapa pentingnya teknologi-teknologi baru yang banyak memudah dan membantu aku menjalani kehidupan seharian. Sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan diperkenalkan, serba-serbi yang kita lakukan di luar rumah akan menimbulkan rasa takut dan bimbang kalau-kalau tempat tersebut telah dicemari dengan virus membunuh tu.

Salah satunya, ketika mengisi minyak di stesen petrol yang sudah pasti ramai orang datang dan pergi tanpa kita tahu status kesihatannya. Bagi aku, nasib baik ad #SETEL yang banyak membantu aku mengurangkankebimbangan dan risiko dijangkiti.

#SETEL ni merupakan apps yang support Apple Apps Store, Google Play dan Huawei AppGallery. So, kita boleh download dan terus install ke dalam smartphone kita. Banyak juga fungsi yang best dalam apps nih..

  1. Boleh tahu lokasi stesen minyak petronas berhampiran
  2. Boleh dapat, semak dan redeem poin Mesra direct tanpa kad fizikal
  3. Isi minyak tanpa perlu ke kaunter.  Hat ni paling sempoi, tak payah beratur beb!
  4. Boleh semak rekod isi minyak dengan mudah
  5. Banyak promosi-promosi yang best
  6. Dapat duit kalau refer kawan-kawan
Pendek kata, apps ni banyak membantu. Yang penting, kita reload setel e-wallet sama ada dengan kad kredit, kad debit atau Online banking, kemudian kita dah boleh guna setel. Pendaftaran dia pon senang sangat. 

Kalau time hujung bulan tu, tak la rasa segan nak isi minyak dengan nilai yang sikit. Takkan pakai keta mahai isi minyak RM 10 saja kot. Haaaa, dengan setel, tak perlu lagi pi kaunter dan tebalkan muka...

Jangan tunggu lagi, baik dapatkan SETEL dengan segera. Jangan lupa letak 7tdqp sebagai kod referal untuk korang dapatkan RM 5 secara percuma. 

No comments:

Post a Comment