Pages

Friday 4 July 2014

Blackberry Messenger (BBM) untuk Android dan iOS

Dulu-dulu, pengguna Blackberry amat beruntung kerana Blackberry Smartphone sahaja yang ada menatang BBM ni. Bertahun-tahun BBM menjadi trend sosial pengguna hinggalah Blackberry memutuskan untuk menyediakan software BBM ni untuk pengguna iOS dan Android. Hilanglah satu trademark BB user dengan pemgumuman tu.

Selepas Android dan iOS user menggunakan BBM, ramai juga BB user mula melihat-lihat peranti lain selain BBOS. Ada yang memilih iPhone dan ada juga yang memilih Android Smartphone.

Tetapi, masih ramai juga bekas BB user tak tau yang BB id yang depa pernah guna kat blackberry dulu, seterusnya mengaktifkan BBM tu masih boleh digunakan pada peranti Android dan iOS. Tiada tips yang mengelirukan. Tiada cara yang susah. Tiada bayaran perlu dibuat. Cuma, masukkan email dan password yang kita gunakan pada peranti Blackberry dulu. Itu saja. Tak perlu kita nak pikir new registration, nak add BB Pin kengkawan segala. Selepas kita guna BB id lama kita, semua user akan turut di angkut dan dibawa ke device baru tu. 

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment